прости правила за хранене при менопауза

прости правила за хранене при менопауза
юни

Ако една жена е напълняла, не бива да прави трагедия от това. Тъй като менопаузата е специален период, правилата за намаляване на теглото са също специални. По принцип е трудно да се  предписват  правила, по-скоро има  малки тайни, оито трябва да знае всяка жена в менопаузална възраст.

  • Психологическо отношение към менопаузата. За загуба на тегло по време на менопаузата е много важна първоначалната ви нагласа. Началото на менопаузата не винаги е приятно, но това не е причина за трагедия или да спрете да обичате живота. Да, по време на менопаузата ще трябва да се отречетеот много неща, но животът е невероятен и интересен дори и без храна. Така че се опитвайте да се наслаждавате на конкретната ситуация. Не мислете през цялото време "Аз съм дебела" и непрекъснато напълнявам , а се настройте с мисълта, че всичко сще се подреди и дойде на своето място.
  • Научете се правилно да отслабвате! Докато сте впо-млада възраст, то можете да товарите своя организъм с всезвъзможни диети, моно- диети, лечебно гладуване или постене.... Но в периода на менопаузата на тези процедури се налага абсолютно табу и забрана, тъй като тези експерименти могат значително да влошат горещите вълни, да причинят световъртеж или просто да се почувствате зле. Вие трябва да ядете разнообразна и предимно биологично проверена натурална храна, при което теглото ще се саморегулира и ще започнете бавно да отслабвате. Лекарства и добавки за отслабване при менопауза също няма да помогнат, ако не се придържате към правилното хранене.
  • Трябва да ядете достатъчно, но на малки порции около 4-6 пъти на ден. Порцията ви трябва да бъде около 300 грама, не е нужно да преяждате. В този случай храната ще служи за набавяне енергия на тялото и добър тонус, а не за отлагане и натрупване на мазнини.
  • За да може метаболизмът да работи нормално, вие трябва даму помагате. Това, което пречи на правилния метоболизъм са натрупани шлаки в организма. Най-лесният начин да се отървете от тях е да пиете много течности, поне 6 чаши на ден. И това трябва да бъде само и единствено вода, не сокове, чайове или други напитки.

Ако сте толкова гладна, че ви се струва, че сте способна „да изядете цял кон”, то можете се елементарна хитрост да излъжете своя организъм, като просто изядете единплод на гладно . грепфрут, ябълка или круша. В краен случай, може да е и лист отз зелена салата или зеле. Ако нямате нищоот това под ръка, то просто изпийте чаша вода. И чак след това можете да хапнете обичайната си порция.

Ако имате навик да се нахвърлите на храната и да ядете бързо, без да дъвчите, то този навик е вече време да го изкорените. Ако се храните по този начин, не само не изчезва чувството за глад, не се засищате, а само се чувствате непрестанно гладни.Не е нужно да бързате, просто седнете на масата и се насладете на храненето,като се постараете да дъвчите е бавно да преглъщате. Промяната на начина на хранене не само помага да отслаблнете, а ви предпазва и от задавяне.

Много млади  и по-възрастни жени сутрин отделят доста време на грим, утринна хигиена и прически и пренебрегват закуската, което е съвършено погрешно. Сутрин обезателно се закусва, а по време на менопаузата, закуската трябва да е обилна и богата на белтъчини и сложни въглехидрати.Препоръчани продукти сутрин – сирене, извара, не много мазни млечни продукти, плодови салати, сварено пилешко месо, хляб.  Забранява се майонеза. Напитките сутринможе да са мляко, чай и не много силно кафе, без захар.