Ако се храните повече, означава ли това, че сте в менопауза?

Ако се храните повече, означава ли това, че сте в менопауза?
декември

Трудно ли контролирате апетита си? Ако наближавате или преминавате през менопаузата, това може да е причината.

Наддаването на тегло е наистина често по време на менопаузата и това се случва по различни причини. Нито една от тези причини няма нищо общо с яденето на повече храна. Основният проблем е, че скоростта на метаболизма ни се променя по време на перименопаузата и продължава през самата менопауза. Трябва да научим тялото си как да изгаря мазнините чрез по-здравословен начин на живот, защото сега то вече не изгаря толкова мазнини чрез самия метаболизъм.

 

Менопаузата също може да причини и голям стрес. Симптомите, от които страдат много жени, като горещи вълни, нощно изпотяване, тревожност, инконтиненция и т.н., са стресови неща, с които трябва да се справите. Те могат да предизвикат напрежение във взаимоотношенията, да причинят смущение на работното място или на обществени места. Жената обикновето преминава през доста изпитания в живота, но менопаузата отнема една голяма част от живота на жените, за която често те никак не са подготвени. Това увеличаване на стреса означава, че телата ни произвеждат твърде много кортизол и това също оказва влияние върху теглото ни, карайки ни да задържим мазнините.

 


В посочените по-горе случаи наддаването на тегло става без прекомерно ядене. Въпреки това, много често се яде повече храна по време на менопаузата и в резултат на това започвате да наддавате на тегло. Вашият баланс на кръвната захар е повлиян поради изчерпването на естрогена и това може да доведе до желание за повече приемане на храна. Тъй като нивата на кръвната ви захар се колебаят през целия ден, тялото ви е по-чувствително към инсулин и в резултат на това ще искате да ядете повече сладки неща. Със сигурност това е удар по линията на талията! Яденето, за да се успокоите също е много често и кой може да ви обвинява за това? Големият стрес от всички тези симптоми би накарал всяка здрава жена да отваря често хладилника!

  Как да контролираме тази ситуация?Опитайте се да ядете храни с високо съдържание на протеини, защото те ще ви поддържат сити за по-дълго. Уверете сече имате много здравословни мазнини в диетата си, от храни като авокадо, ядки и мазни риби. Яденето на по-ниска гликемична диета също ще помогне при инсулинови атаки. Горските плодове са с нисък гликемичен индекс и имат много по-малко калории. Изберете пълнозърнести продукти, вместо бял ориз и бял хляб. Номерът е да ядете повече подхранващи храни, които ще ви задоволят и ще ви спрат да се обръщате към сладките лакомства.

 

Започнете редовни упражнения като част от здравословния начин на живот. Една тренировка Зумба или народни танци от време на време няма да имат реален ефект. Наистина трябва да си създадете рутина, която работи за вас, но такава, която включва упражнения поне два пъти седмично. Не е нужно да е тежък маратон на 1 километър или натоварена тренировка във фитнес залата. Можете да опитате Йога в комфорта на собствения си дом или редовни разходки с приятели.

 

Сигурно е, че тялото Ви преминава през съществени промени. Не се самобичувайте, ако сте хапнали една бисквита в повече. Ако постигнете някои общи положителни промени в начина си на живот, няколко дребни лакомства няма да ви навредят. Самото осъзнаване, че менопаузата ви кара да се храните за успокоение или да хапвате безразборно сладки храни, трябва да ви помогне да спрете вредните навици с лекота.